Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Hungrig

Av karro - 13 mars 2015 10:45

Jag är ju egentligen en rutinerad viktkontrollant med några upp- och nergångar i bagaget. Eller i kroppen, mer. Den här gången tänkte jag att det skulle vara lite annorlunda. Jag tänkte att jag inte skulle bli sådär utsvultshungrig som man lätt blir när man tänker gå ner i vikt och börjar kapa lite mer mat än vad som kanske är smart. Så kanske man får ett mer hållbart resultat.


Men det är svårt. Jag är hungrig. Ofta. Jag kör på nattfasta, dvs jag äter inget mellan kl 18 på kvällen till kl 8-9 på morgonen. Detta har jag gjort ganska länge vilket inte är någon jätteuppoffring, men när jag nu kapar intag på övriga tio timmar blir den här nattfastan lite mer påtaglig. Jag vaknade tidigt imorse med ett rejält hungersug i magen, något jag är helt ovan sedan ett par år. Då blir det lite svårare att bita ihop och härda de sista två timmarna. Idag höll jag ut till halv åtta. Får se om det var tillfälligt och övergående eller om jag måste ändra strategi. Jag klarar dock inte för många timmar mellan målen på dagen så jag är spänd på om en ny utmaning väntar mig? 


Jag är faktiskt med i Viktklubb för att hålla koll på kaloriintaget. Bara tills 18e maj är här, då. Det gör det lättare för mig då jag bestämt mig för att försöka hålla mig mellan 1350-1500 kcal om dagen, beroende på dagsaktivitet. Eftersom jag är en glad hemmakock som gärna freestylar i köket utifrån skafferiinnehåll hjälper appen till att hålla koll på mina portioners energimängd, nåt som skulle kräva enormt med tid för uträkningar. Ganska osäkra, också.


Well. Godmorgon. Fredag och helgen väntar med ett dopfika, konsert och jobb. Dags att glädjas åt att det händer och bara köra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karro - 23 mars 2015 14:16

Grönsakssoppa 4 port   2 broccoliknyten 1 litet blomkålshuvud 1 gul lök 2 vitlöksklyftor 1 bit purjolök 2 morötter 4 selleristänger en bit riven vitkål 2 grönsaksbuljongtärningar vatten 1 pkt matlagningsgrädde salt, peppar, ...

Av karro - 23 mars 2015 09:30

Happ. Influensa + vänner med vin + helg = resans första bakslag.    Senaste vikten: 75,5 kg Dagens vikt: 75,9 kg. +0,4 kg   Så mycket för den feelingen. Inte lättare att hantera när jag fortfarande ligger febrig och hostig utan minsta ork a...

Av karro - 20 mars 2015 09:45

  Tänkte berätta att varje morgon äter jag densamma frukosten. 2 stekta ägg i flytande smör, en 150g burk sockerfri/fettsnål kvarg helst med vanilj- eller passion och persikasmak. Så dricker jag ett stort glas vatten (ibland en kopp te) och en flas...

Av karro - 19 mars 2015 16:19

Fiskpinnar och remouladsås 4 port   4 pangasiusfiléer 120 g panko 1 ägg olivolja   Salta fiskfiléerna, pensla med ägg och vänd i pankoströbröd. Hetta upp rikligt med olja och stek filéerna i oljan på hög värme tills de fått färg. Rör ih...

Av karro - 19 mars 2015 16:14

Det är ändå lite lättare med bonusbarnet hemma. Jag har vänt på det från problematiskt till ett gyllene tillfälle att få båda igång. Idag en och en halv timme på badhuset, tätt följt av utflyktslunch. Igår gick vi i närmare två timmar och rastade hun...

Presentation


Välkommen hit!
Jag är en glad och rultig person som bestämt mig för att sluta få skavsår på insida lår och bli av med kärlekshandtagen, därför startar jag denna peppblogg. Häng på och se resultaten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards