Alla inlägg den 17 mars 2015

Av karro - 17 mars 2015 17:15

Torskgryta 3 port


400 g torsk

1 gul lök

2 vitlöksklyftor

4 selleristänger 

1 burk krossade tomater

1 dl vatten

1 fiskbuljongtärning

1 msk vitvinsvinäger

frysta kryddor


Skär kuber av torskblocken och låt sjuda i lättsaltat vatten (UNDER LOCK) i ca fem minuter. Plocka upp och lägg åt sidan. Stek lök och hackad selleri. Tillsätt vitlök och slå på vitvinsvinäger och vatten. Smula ner en buljongtärning, när den löst sig slå på tomatkrosset. Smaka av med salt, svartpeppar och frysta kryddor (jag väljer basilika- vill man kan man ta färdig krossad tomat med basilikasmak). Koka broccoli och ris till.

Det äter vi idag!

Av karro - 17 mars 2015 09:25

Det är drygt att jag gått och blivit så förkyld. Riktigt irriterande rethosta, svullna mandlar och slem i lungorna. Urk. Det sänker energinnivån rejält och bara tanken på engagemang får min ömma hjärna att värka.


Jag har promenerat en timme om dagen so far. Igår blev det ingen promenad och det känns som ett rejält bakslag, typ som chokladfrossan i helgen.


Så, idag är det nya bullar. Ut i solen och lyssna på hiphopbrudar som peppar. Och suget efter ett träningskort börjar pocka på. Jag tänker att det skulle hjälpa mig ta mig vidare nu, gärna i samma takt. Tänk vad skönt att springa några kilometer!

Presentation


Välkommen hit!
Jag är en glad och rultig person som bestämt mig för att sluta få skavsår på insida lår och bli av med kärlekshandtagen, därför startar jag denna peppblogg. Häng på och se resultaten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards