Alla inlägg den 16 mars 2015

Av karro - 16 mars 2015 19:15

I veckan är min bonusdotter hemma och då ska det kombineras nya livsstilen med hälsosam mat för henne utan att på minsta sätt få henne att förstå att vi äter "annorlunda" för att vi vill gå ner i vikt. Något jag aldrig aldrig skulle få för mig att delge henne, det är min egen kroppsuppfattning. Utåt sett ser jag nog ganska normalviktig ut. Min bonusdotter tycker att jag ser helt perfekt ut! Med min historia kan jag inte med ord beskriva min rädsla för att hon ska få samma skeva uppfattning om sig själv en dag. För att motverka detta gör jag mitt yttersta för att vara en bra förebild för henne.

 

Jag pratar aldrig om att jag tycker att jag är för tjock/har för stora bröst/är ful. Aldrig. När min bonusdotter är hemma pratar jag inte alls om min kropp, annat än om funktioner och dess nytta. Om hon kommenterar något - att jag är fin alt. ser konstig ut i nåt jag har på mig, då lägger jag noll vikt vid det. Jag säger typ "Kung" helt neutralt oavsett hennes kommentar och fortsätter med mitt. Går jag runt i trosor/naken passar jag på att göra en fuldans för att visa att kroppen är en kul grej. Hon skrattar alltid hejdlöst.

 

Äter vi mat äter jag allt. Visst, det blir kanske inte jättemycket av sånt jag inte vill äta, men jag väljer aldrig bort något. Inget ska bli "förbjudet" och jag ska inte bygga tankar hos henne om vad/vad inte att äta. Jag lagar hemmagjord, varierad mat och deltar i fredagsmyset som alla andra. Men jag föredrar kalorisnåla popcorn framför chips och hemmagjorda chokladbollar framför en påse lösviktsgodis. Varför? Chokladbollarna är glädje att göra och förväntan på vad man ska få och vi gör det tillsammans som ett sätt att umgås. Sen kan man göra så många som känns rimliga för antalet närvarande personer. När det är slut är det slut. Godispåsar har en tendens att kunna bli MYCKET större än ursprungsplanen kanske var. 

 

Både jag och min man älskar den där ungen gränslöst. Viktigast blir därför att hon älskar sig själv lika mycket. Då kommer hon ha hela världen vid sina fötter en dag!

 


Av karro - 16 mars 2015 10:00

Så kom måndagmorgon och dags att se första delresultatet. 


Förra vikten: 77,1 kg

Dagens vikt: 76,1 kg = PRICK 1 kg NERÅT! 


Vilken lättnad! Det har varit en strulig helg då jag nattjobbat hela helgen och pga förkylning inte sovit så bra. Då ligger man vaken många timmar och fantiserar om snabb energitillförsel - socker! I lördags lyckades jag peta i mig allt för många chokladbitar, i bristen på sömn. Så dumt. Men nu är jag motiverad att fortsätta!


ETT kilo. Shit!


Presentation


Välkommen hit!
Jag är en glad och rultig person som bestämt mig för att sluta få skavsår på insida lår och bli av med kärlekshandtagen, därför startar jag denna peppblogg. Häng på och se resultaten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards