Alla inlägg den 10 mars 2015

Av karro - 10 mars 2015 19:15

Svampwok  2 portioner


200 g svamp

1 morot

en bit purjolök

½ squash

4 selleristänger

1 röd paprika

100 g sockerärtor

1 chilifrukt

2 vitlöksklyftor

1 msk matolja

3 msk japansk soya

1 tsk sambal oelek

1 tsk röd currypasta


Hacka purjo, svamp, selleri, squash, strimla paprika och slanta moroten. Stek i matolja på hög värme några minuter. Addera finhackad chili, pressade vitlöksklyftor och sockerärtorna. Medan det fräser, blanda soya med sambal oelek och currypasta. Slå över woken, rör runt tills allt är täckt och dra pannan åt sidan. Klart! Serveras gärna med risnudlar eller basmatiris (om man äter detta) och äts med pinnar. 


MUMS!


Av karro - 10 mars 2015 13:52

Idag är tisdagen den 10e mars och första dagen på detta livet. Det börjar jag med att delge utgångsvärdena och mina mål. Jag och min man och hans arbetskamrat är alla med på detta tåget och vi har satt viktminskningssträckan på 10 veckor - måldatum blir alltså 18e maj och en bra start på sommaren! Ska vi kalla det Beach 2015? Njae. Vi kör mer på Detta livet. Detta, lättare, livet.


Min längd: 174 cm


   


Dagens vikt: 77,1 kg

Dagens BMI: 25,4 (övervikt)

Dagens midja: 82 cm


SLUTMÅL: 70 kg 


Viktkoll: vägning måndagar och torsdagar

Matkoll: vi fortsätter äta som tidigare med ffa vegetariskt och fisk men även hemmaskjutet älgkött. Däremot plockar vi bort majoriteten av rena kolhydratkällor som pasta, ris, potatis och bröd (lite á la LCHF fast ganska ostrikt). Fyra mål mat om dagen, små portioner, massa grönsaker.

Aktivitetskoll: minst 1 h ansträngning/dag. Promenader, simning, kanske skaffa träningskort?



Av karro - 10 mars 2015 13:41

Hej! 


Jag tänkte kliva ur min passiva tjockisbubbla och jobba mig mot en lite mer förnöjsam kroppshydda där extravalkarna är mindre greppvänliga och hakan sticker ut från halsen. Jag är inget freak, mitt mål är inte guld i Body Builder-OS. Jag är en helt vanligt brutta påväg mot 30 års-strecket med man, hundar och bonusbarn. Jag tänkte mest försöka hålla motivationen uppe genom att delge tankar och resultat under vägens gång. Haka gärna på och sprid pepp eller utmana mig!


NU KÖR VI!

Presentation


Välkommen hit!
Jag är en glad och rultig person som bestämt mig för att sluta få skavsår på insida lår och bli av med kärlekshandtagen, därför startar jag denna peppblogg. Häng på och se resultaten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards