Alla inlägg den 12 mars 2015

Av karro - 12 mars 2015 17:00

Kreolsk räkgryta 2 port


1 kg oskalade räkor - ca 300 g skalade

1 gul lök

1-2 vitlöksklyftor

3 dl matlagningsgrädde

1 dl vitt vin (alt. 0,25 dl vitvinsvinäger)

1 dl vatten

2 paprikor

2 tsk curry

1 tsk paprikapulver

salt, peppar, citronsaft och ev cayennepeppar


Rensa räkor. Hacka lök och vitlök och fräs i smör. Krydda med curry och paprikapulver och rör om. Slå på grädde, vin och vatten och låt koka ihop. Fräs paprika och addera till grytan. Smaka av med salt, peppar och citronsaft. Lägg till sist i räkorna. Servera med massor av broccoli! Det äter vi idag:)


Av karro - 12 mars 2015 11:30

Jag gjorde ju faktiskt en liten insats igår. Har en valp här hemma, ett litet energiknippe, som kräver måttligt med motion. Tänkte därför slå två flugor i en smäll och smyga igång en lite mer fartig aktivitet i kombination med att träna valpen i samspel - jag tog en långsam joggingtur på 2,5 km. Det tog nästan tjugo minuter och utan valp hade jag nog klarat det snabbare (hon är lite för liten för att farta på till max än). Men jag gjorde det. Jämarns vad jag gjorde det! Och det kändes sjukt härligt efteråt. 


Små, små steg framåt så ska detta gå vägen.

PEPP!

Av karro - 12 mars 2015 08:45

Dag tre har startat och jag måste medge att det där sockerberoendet jag beskrev igår gör sig allt mer påtagligt. Två dagar utan godsaker och humöret börjar tryta. Tänkte att jag skulle ha strategier för detta också, men det blir liksom blockerat i huvudet av alla chokladtankar. Typ. 


Idag är ju egentligen vägdag, men eftersom vi bara har hållit på två dagar så skjuter vi på det och kör första delvägningen på måndag istället. Det känns bra för den här första dippen som jag måste igenom. Hade jag vägt mig imorse och inte gått ner något känns risken större att jag bakslår i helgen. Nu ska jag fokusera och hålla mig på banan. Större chans för bättre resultat till måndag.


Vad jag hoppas på? Well, 77,1 kg vid invägning så 76,4 kg på måndag känns inte orimligt. -0,7. Det är ju faktiskt det jag måste hålla i veckan för att hinna 7 kg innan 18e maj. 


Gaah. Godmorgon.

Presentation


Välkommen hit!
Jag är en glad och rultig person som bestämt mig för att sluta få skavsår på insida lår och bli av med kärlekshandtagen, därför startar jag denna peppblogg. Häng på och se resultaten!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards